Artikelen in de categorie: Reizen

Door op 7 februari 2008

Hollands glorie bij eilanden in Dubai

Tweet Nederlanders hebben zich van oudsher bekwaamd in het voortdurende gevecht tegen de zee. Aangezien een groot gedeelte van Nederland onder zeeniveau ligt, is het buiten houden van de zee van groot belang. Het gevecht tegen de zee heeft ertoe geleid dat Nederlanders goed zijn het bouwen van dijken, bergen van gezonken schepen, het baggeren van havens en het opspuiten van land. En juist deze l...

Geplaatst in Featured, Reizen | Tags: , | 1 reactie

Door op 9 november 2007

Barcelona: shoppen, strand en sprookjes

Tweet Een lang weekend Barcelona staat op het lijstje van velen. Zo ook op die van ons. Dus een vlucht geboekt via Clickair en een hostal gevonden. Als eerste wil je natuurlijk La Rambla, de beroemdste straat van Barcelona, bezoeken. Voor ons een behoorlijke tegenvaller, aangezien het weinig spectaculair is en er voornamelijk toeristen rondlopen. Leuker is het om te gaan shoppen in Barcelona. Ve...

Door op 9 juli 2007

Lissabon: Cultuur, historie en pasteitjes

Tweet Met een Portugese vriendin ontkom je er niet aan om ook eens naar Lissabon te gaan. Gelukkig kan ik nu zeggen dat een bezoek aan Lissabon absoluut geen straf is. Het klimaat is natuurlijk al erg prettig en qua temperatuur vergelijkbaar met Barcelona. Lissabon ligt tussen de heuvels en dat merk je ook als je er rondloopt. Vooral in het oude centrum (Bairro Alto) lopen de straatjes vaak stijl ...

Door op 23 mei 2007

Schnitzel langs de Rijn in Düsseldorf

Tweet Met pasen zijn we voor een weekendje naar Düsseldorf gegaan. Het was prachtig weer en de terrassen langs de Rijn waren afgeladen. Ook waren de winkels op zaterdag geopend tot in de avonduren, wat normaliter niet zo is. Het was voor ons de eerste keer dat we in Düsseldorf waren en het viel me direct op dat het heel schoon en opgeruimd is. Zeker in vergelijking me...

Geplaatst in Reizen | Tags: , , | Geen reacties

Door op 21 juli 2006

Leven als een kasteelheer

Tweet Van mijn werk had ik eens een kasteelbon, genaamd Château Cadeau, gekregen. Met deze bon van Kasteelovernachtingen kon ik vervolgens een weekend verblijven in Chateau Lexhy nabij Luik in België. Uiteindelijk kwamen we de vrijdag na mijn verjaardag aan, na een stevige rit met de nodige vertragingen (want wegwerkzaamheden) vanuit Amsterdam naar Luik. Eerste reactie: wow, wat een geweldig geb...

Door op 18 juli 2006

Varen in een luchtballon over België

Tweet Vliegen in een luchtballon. Dat leek me altijd al helemaal geweldig. Als er een luchtballon overvloog moest ik oppassen dat ik geen brokken maakte als ik aan het autorijden was. Zo fascinerend vond ik het. Maar zoals met veel dingen was dit er één van het soort: ga ik ooit nog wel eens doen… Groot was mijn verbazing dan ook toen ik van Amélia vanuit ons kasteel bij Luik naar één of an...

Geplaatst in Fun, Reizen | Tags: , | Geen reacties

Tweet Heerlijk, een paar weken op vakantie naar Mexico, op het Yucatán schiereiland. Geen idee wat we precies gaan doen, want we hebben alleen de eerste paar dagen geboekt. De rest zien we daar wel. Na de landing in Cancún zo snel mogelijk een lokale bus geregeld om naar Playa del Carmen te gaan. Dit is een hele toeristische en populaire badplaats, maar voor ons een prima plek o...

Geplaatst in Reizen | Tags: , | Geen reacties

Tweet Na de relaxte dagen in de buurt van Playa del Carmen zijn we verder gegaan en hebben we meer van de oude Maya cultuur bekeken. Zo zijn we naar de oude ruïnes gegaan van een Maya tempel in Tulum. Het is de enige tempel van de Maya’s die pal aan de zee ligt. Vanuit Tulum gingen we met een bus vol Amerikaanse toeristen richting de beroemde Maya stad Chichén Itzá. Onderw...

Tweet De laatste dagen van onze vakantie zijn we nog helemaal naar het zuiden van Yucatán gegaan, naar Mahahual en Xcalak, niet ver van de grens met Belize. Mahahual is een klein, rustig dorpje. Tot er weer een enorm cruiseschip aanmeert. Dan wordt het dorp overgenomen door een zooi (Amerikaanse) toeristen die onder andere met Quads door het dorp razen. Da’s wel iets minder. s...

Door op 10 februari 2006

Thailand: Bangkok

Tweet In augustus 2005 ben ik met een vriendin naar Thailand geweest. Eerst zijn we een paar dagen in Bangkok gebleven. Bangkok is een stad waar je moderne gebouwen afgewisseld ziet met prachtige oude tempels. Je verplaatst je in Bangkok het makkelijkst met de tuk-tuk, een open driewieler taxi, of met de rivierbus, een snelle boot waar je op sommige plaatsen in kunt springen. Bij de tuk-tuk niet ...